Kortom strijden voor de eer! Daarnaast hadden wij nog wel iets recht te zetten tegen onzetegenstander. Ook vorig jaar waren zij onze tegenstander in de slotronde En ook toenverkeerden zij net als in dit seizoen in de onderste regionen. Dat verhinderde hun toen nietom ons met een smadelijk 5-1 nederlaag naar Zwolle terug te sturen.In het begin ging het redelijk gelijk op . Ineke brak de ban . Na materiaalwinst vond ze een“leuk matje”. Altijd fraai om zo het seizoen te eindigen. Daarna helaas ook een punt voor detegenstander. Tijs kwam niet echt in de partij tegen zijn jonge tegenstander. Eerstpionverlies, daarna ook nog een dubbelpion. Toen een pionnenstorm dreigde vond Tijs hetgenoeg.
Bij Jan Los ging het er wat wisselvallig aan toe. Eerst stukwinst voor Jan maar detegenstander wist het stuk toch weer terug te winnen. In het eindspel sloeg Jan uiteindelijkresoluut toe met dubbele torens op de 7e rij met mat als resultaat. Op bord 3 ging Oscarrustig van start. Gewoon stukken ontwikkelen en geen gekke zetten doen. De tegenstanderwerd te ongeduldig waarna Oscar daadkrachtig toesloeg met stukwinst en een dreigendemataanval, 3-1 voor. Bij onze topscorer Jan K dacht ik dat het gelijk op ging maar zag niet datJan eigenlijk ontwikkelingsvoorsprong had en positioneel voordeel. Toen de tegenstanderbesloot zijn stukken te ruilen kon Jan in het pionneneindspel beslissend toeslaan . En duszijn sterke optreden dit seizoen in het tweede met een vol punt afsloot. De teamwinst wasbinnen!
Op bord 1 duurde het heel lang voordat de beslissing viel . Beiden dreigden in het eindspelmet promotie van pionnen . Ondanks gierende tijdnood won Robert een stuk. Hij boodremise aan , op increment spelen is ook in de 3e klasse geen pretje. Maar de tegenstanderdacht nog iets zijn potentiele promotiepion te kunnen. Dat ging mis waarna de tegenstandervan Robert opgaf. Een zeer verwarrend en spannend slot van deze partij en ook van de strijdtussen beide teams laat op de avond.
Resume: de eer gered en de nederlaag van vorig seizoen weggepoetst met een 5-1overwinning! De grootste overwinning van het tweede in mijn teamleidersperiode.Mooi om zo het seizoen te eindigen! We zijn keurig 4e geworden met een plusscore. Deteammaaltijd in cafe Zuidt in juni zal wel smaken. De echte evaluatie volgt in het jaarverslag
| ZZS!2 | Rating | Denk en Zet 2 | Rating | Ronde 9 |
|---|---|---|---|---|
| Robert Scholma | 1712 | E. Bartels | 1645 | 1 - 0 |
| Jan Kruisselbrink | 1716 | R. Velema | 1451 | 1 - 0 |
| Oscar Bouter | 1642 | S, vd Nes | 1551 | 1 - 0 |
| Ineke van Diepen | 1550 | M Oppelaar | 1347 | 1 - 0 |
| Jan Los | 1395 | W. van t Ende | 1200 | 1 - 0 |
| Tijs Bakker | 1396 | S. Dekker | - | 0 - 1 |
| Gemiddelde rating: | 1561 | Gemiddelde rating: | 1439 | 5 - 1 |